nuff ad

Wednesday, January 13, 2016

Warkah Kekasih (puisi-malay poem)

baiklah nak kongsi penulisan aku yang selaras rakyat biasa.

warkah kekasih

sudah beribu kali siang diganti malam
namun silam kita bagai semalam
rasanya mencengkam teramat dalam
dulunya mesra kini sepi terbungkam

sayang hari ku kini kelam
acap kali siang ku ibarat malam
di lautan kasih sendiri aku tenggelam
di hempas gelora ombak hitam

lama sepi tak berutus salam
madah terakhirmu menghiris tajam
berdarah rinduku puas dipendam
kenangan kita sentiasa di genggam

bagimu aku mati tertimbus di makam
tidak lagi wujud berada di alam
walau sakit hakikat ampuh menikam
aku teguh merindui mu walau aku sekadar masa silam

oleh: cacamarba


#puisimelayu #malaypoem #sendukasih #warkahkekasih #buatkekasih #loverinsorrow

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...